Studie Vefg
Vorige week was er een programma op de Belgische tv zender Canvas over een arts die bezig is met de Vefg studie.Misschien zie ik wat over het hoofd, maar mij zegt het niks?
[color=#FF0000:30o98pv9][link werkt niet meer][/color:30o98pv9]
Ik ben wel direct een beetje op onderzoek gegaan en een mail gestuurd, hier de mail met antwoord.
[quote:30o98pv9]Geachte dokter Carmeliet.
Afgelopen Donderdag 14-02-2013 was er een tv programma te zien op de Belgische zender Canvas (Alles voor de wetenschap)
Daarin werd u breeduit in geportretteerd en werd er onder meer aandacht geschonken aan u studie VEFG uit 2011.
Ik zag u testen op de muizen en later in het programma de test implantaat bij mevrouw Nicole Lemoine.
Mijn vraag aan u,
Is de studie VEFG nog steeds gaande?
Zo ja, Hoe zijn tot nu toe daar de resultaten en vooruitzichten van?
En hoe is nu de status van mevrouw Nicole Lemoine uit het programma?
Hopend op spoedig tegenbericht.
Alvast mijn dank.
Met vriendelijke groet,
Peet Veenstra.
[/quote:30o98pv9]
[quote:30o98pv9]
Beste heer Veenstra
Dit onderzoek zit nog altijd in het stadium van klinische proeven zit. Klinische proeven nemen een hele tijd in beslag. Ook al is het onderzoek de afgelopen 2 jaar onverwoed verder gezet, toch kunnen we nog niet meer zeggen dan wat er tijdens de uitzending aan bod kwam. We moeten u dus vragen geduld te hebben. NeuroNova ( www.neuronova.com ) onderzoekt zowel de veiligheid als de dosering van het potentieel geneesmiddel. Uit respect voor de privacy kunnen we u niets vertellen over de toestand van mevrouw Lemoine.
Op dit moment kunnen de onderzoekers geen extra patiënten opnemen in de klinische studie.
Mocht u nog vragen hebben over deze klinische studies, kunt u contact opnemen met Petra Tilkin van het Neuromusculair Referentiecentrum (NMRC) op +32 16 34 75 71.
Natuurlijk frustreert het ons te moeten melden dat patiënten nog vele jaren geduld zullen moeten oefenen vooraleer ons onderzoek kan leiden tot een publiek beschikbaar geneesmiddel. Maar wij beloven u dat ons team zich dag en nacht inzet om vorderingen te maken. Wij nodigen u dan ook uit om onze mogelijke verdere doorbraken te volgen op onze website http://www.vib.be
Mocht u nog vragen hebben, kan u ons steeds contacteren op patienteninfo@vib.be
Met vriendelijke groeten
Het VIB-team
[/quote:30o98pv9]
Kent iemand dit
Groetjes, Peet