Re: Vrijdagmiddag borrel
[quote="Lia":1wohgt1e]Eigenlijk vind ik deze winteravonden wel gezellig. Ze doen me denken aan de jaren dat ik in Oostenrijk woonde. 's Avonds de adventkrans aansteken en eigen gebakken adventskoekjes eten, stappen door de sneeuw naar de Christkindlmarkt, een stevige mok Glühwein. Proost!
Fijn weekend allemaal
Groetjes, Lia[/quote:1wohgt1e]Ja, heerlijk hé?
Wij hebben zelf een
huisje bij de Poolse bergen (Tatra) waar we al dik 12 jaar zomer en winter naar toe gaan. na een kort belletje leerden we dat in onze achtertuin weer 70cm was bijgevallen afgelopen week en de temperatuur daalde tot -31C (alleen 's nachts hoor, overdag was het lekker met -18
).
Dit jaar gaan we er met de carnaval maar eens een keer niet naar toe - mij nu te risicovol en skiën zit er toch niet meer in, maar ik heb vaak genoeg door de sneeuw lopen ploeteren om tijdens de apres-ski (thuis) weer een lading hout voor de haard te halen. Ondertussen genoot ik buiten van het uitzicht over de vallei en de kraakheldere en zuurstofrijke lucht! En dan snel weer naar binnen opwarmen bij de haard! HEERLIJK!
Ik mis het wel
Van de zomer gaan we wel: dan is het heerlijk warm (28-30C) met een lekker briesje. Heerlijk dat landklimaat! 's Avonds koelt het lekker af tot 17C, dus dan is het belangrijk om een vuurtje te stoken in de achtertuin en de worstprikkers en het bier tevoorschijn te halen.
En terwijl je je blikje leeg lurkt kun je niet anders dan vol ontzag toekijken hoe de zon achter de bergen zakt terwijl je voor de zoveelste keer weer beseft hoe nietig we eigenlijk zijn en hoe dankbaar dat we dit allemaal mogen meemaken!
[size=150:1wohgt1e][b:1wohgt1e]na zdrowie! [/b:1wohgt1e][/size:1wohgt1e]
Dick