Afspraken
Even een verhaaltje tussendoor zolang als mij is gegund...Vandaag spant de kroon wat betreft afspraken: ik heb er 6!
[list=1:3hj2blrk][*:3hj2blrk]Ze komen vandaag mijn douchestoel op wieltjes inkorten "ergens tussen 9 en 12 meneer".[/*:m:3hj2blrk]
[*:3hj2blrk]Mijn deuropener wordt aangepast "wij kunnen het niet exact zeggen, tussen 9 en 4 uur".[/*:m:3hj2blrk]
[*:3hj2blrk]Ik krijg een nieuw hoog-laag bed dat lager kan ivm mijn luchtwisselmatras dat hoger is dan een standaard matras: "Ik kan u geen tijd geven meneer, hangt af van de planning".[/*:m:3hj2blrk]
[*:3hj2blrk]Om 12 uur komt een vrijwilliger mij assisteren met mijn activiteiten, hij blijft tot 15:00 uur.[/*:m:3hj2blrk]
[*:3hj2blrk]Om 16:00 uur komt Buurtzorg langs voor een evaluatiegesprek. [/*:m:3hj2blrk]
[*:3hj2blrk]Ergens vandaag (ben de tijd kwijt, is een nieuwe afspraak) komt de fysio voor het eerst aan huis, mij doorbewegen.[/*:m:3hj2blrk][/list:o:3hj2blrk]Vannacht heb ik slecht geslapen vanwege de storm: ik was om 6 uur wakker en ben naar het toilet gegaan dat kan ik nog net zelfstandig, zij het met moeite. Daarna weer in een diepe slaap gezakt. Om 8:30 word ik wakker gemaakt door onze Poolse hulp*; zij wil me wassen omdat vanaf 9 uur het circus [i:3hj2blrk]kan[/i:3hj2blrk] beginnen. Maar we zijn al te laat!
Ik zit net op de WC en de voordeurbel gaat. De man om mijn douchestoel in te korten is er!
Hij is een half uurtje bezig en wil me erbij hebben, dan gaat hij weer en begin ik me te scheren: het 'risico' van meer bezoeken loopt op, het is nu 9:10 uur.
Ik heb mijn gezicht ingezeept en de deurbel gaat weer: Besam, om de deuropener aan te passen. De man wil graag even bevestiging van wat er moet gebeuren dus man en iPad naar boven en ik typ in mijn onderbroek en met ingezeept gezicht instructies op het scherm. Daarna ga ik me snel scheren want de zeep begint al in te drogen. 10 minuten later vertrekt Besam weer. Ik heb niet gecontroleerd, maar het zal wel goed zijn.
Ik word gedouched en afgedroogd. Maar als we bijna klaar zijn slaat de hond weer aan. Weer de voordeurbel? Iza gaat kijken en ja hoor: mijn nieuwe hoog-laag bed is er! De man wordt even verzocht te wachten terwijl ik me aankleed. Dan sta ik hem 'te woord' met mijn iPad.
Het is nu 11:30 en ik zit eindelijk aan mijn ontbijt. De man van mijn hoog-laag bed is nog boven bezig en om 12 uur komt de vrijwilliger, oa om mijn lunch te maken. Ik denk dat we eerst maar even koffie gaan drinken en mijn ontbijt laten zakken.
Wat vanmiddag gebeurt zie ik dan wel, maar op dagen zoals deze hoef ik me niet te vervelen!
Groetjes,
Dick
* Dat is een ander (lang) verhaal: als ik weer tijd heb zal ik eea toelichten.