Ik heb er de kracht wel voor
[b:2bi64wri]Onderschat nooit je tegenspeler,[/b:2bi64wri]Lui achterover in mijn staopstoel weg gezonken in mijn gedachten keek ik tevreden naar mijn hondjes die meestal vreedzaam met elkaar overweg kunnen. De gezinshulp was die dag ook aanwezig dus laat roosje maar zorgen, is het spreekwoord toch. De hondjes liepen door de kamer toen opeens de boston terriër de dwerg pincher een waarschuwing gaf van, blijf met je bek van mijn botje af , dat liet de pincher zich niet gevallen en sprong als een pitbull boven op de boston , vastgegrepen in zn zijnek scheurend en roppend van links naar rechts, het was in een seconde uitgelopen op een ringgevecht . De rust was verbroken ik sprong in de benen de gezinshulp kwam aangestormd wat moesten we doen Schreeuwen en hard roepen zit er bij mij niet meer in en de kracht om ze in het nekvel te pakken is ook verleden tijd, het enigste wat ik kon doen was voetenwerk. Al dribbelend door de kamer wrikte ik mij met mijn benen tussen de honden al drukkend richting de rolator, waar ik ze enigszins kon vastdrukken tegen de rolator aan, en hun even tot een stilstand kreeg, ze wrongen zich weer los en onze pincher scheurde weer verder met de boston tussen zijn kaken . Het hele spektakel ging weer verder al dribbelend door de kamer met ons drieën en vechtend richting mijn staopstoel, ik duwde ze met mijn benen tegen de staopstoel en had de pincher klem en nu was het wachten dat hij losliet, de aanhouder wint dacht ik, hij probeerde zich los te trekken maar ik dacht jij de boston niet loslaten, ik jou niet loslaten . Op een gegeven moment gaf hij kamp hij kreeg in de gaten dat hij tegen mijn benenwerk geen schijn van kans had. Met vuur in hun ogen moest ik nu zorgen dat ze uit elkaar bleven want ze probeerden elkaar steeds weer opnieuw aan te vallen maar ja mijn voetenwerk konden ze niet tegen op. De gezinshulp kreeg met een enig ontzag de pincher in een andere kamer en de rust was wedergekeerd.
De gezinshulp stond nog helemaal wit weggetrokken en verbouwereerd te kijken . Zowel de hulp als ik waren behoorlijk in ademnood en een teugje lucht van de machine kon geen kwaad maar ja ALS patiënten gaan voor. Al met al onderschat dus nooit je tegenstander want Johan Cruijff was er niks bij .
Groetjes, Afien