Re: Ik heb er de kracht niet meer voor, nu wel heel letterli
Dag Allemaal,
Vandaag was ik er klaar voor om eens weer lekker te gaan winkelen. Gisteren rustig aan gedaan en veel aan de beademing gezeten om uitgerust de kleding en schoenenzaak tegemoet te treden
. We gingen nu bij uitzondering eens kijken in het plaatsje Onstwedde daar kun je kwaliteits schoenen krijgen en kleding die voor iedere vrouw goed bevalt, dus dat bespaard mij energie dacht ik. Zo gezegd zo gedaan met volle moed gaan we op pad en we nemen de toeristische route erheen dan heb je ook nog wat onderweg te zien
. Bij de eerste schoenenwinkel vertelden wij, ik zoek lange laarzen en in de kleur donkerbruin. De winkel juffrouw gaat op zoek, maar echt veel keuze is er niet en ze bied korte laarsjes aan, nee zeiden we, ik wil bruine lange laarzen. Voor de tweede keer zei ze, ik heb wel lichtbruine laarzen en wederom zeiden we, nee ik wil donkerbruine lange laarzen. Ze gaat weer zoeken dat wordt moeilijk mevrouw wat dacht u van deze kleur, toen zei ik tegen haar, [b:1yllsz4o]nu zeg ik dit voor de derde keer mevrouw, ik zoek lange donkerbruine laarzen[/b:1yllsz4o]
. Toen er echt niets bleek te zijn gingen we op zoek naar half lange bruine laarzen , die waren wel leuk maar ik bleef twijfelen, en bij twijfel niet doen zeg ik altijd, daar was die mevrouw het met mij eens. Ze heeft ons het nummer en type laars opgeschreven, mocht ik mij bedenken konden we even bellen en dan zette ze het voor ons even achteruit, dat was best aardig nadat ze mij in het begin toch een beetje irriteerde. De volgende winkel was niet zo veraf en om mijn man de moeite te besparen om de rolstoel weer in de auto te moeten zetten zei ik, we kunnen het wel even te voet ( ik uiteraard in de rolstoel) doen het is mooi weer zo gezegd zo gedaan. We stapten de kledingzaak binnen en vragen naar een specifiek merk en die hadden ze wel , de kleedkamer binnen met zn tweeën en uitkleden maar, broekie uit broekie aan. Op een gegeven moment werd ik behoorlijk kortademig en ik raakte helemaal in paniek en klemde mijn man aan en zei, ik raak in paniek ik stik
, rustig blijven zei mijn man rustig blijven. Maar goed ik werd alleen nog maar paniekeriger en die mevrouw zei doe maar rustig aan hoor. Ik sprong in mijn rolstoel en zei, ik moet naar buiten, frisse lucht
doe dat maar rustig hoor terwijl ik de broek van de zaak nog aan had. Ik slingerde met de rolstoel slalom door de winkel; en snakte naar adem mijn man vervolgde mij uiteraard. Buiten aangekomen had ik de spurt er goed in en bazelde nog ik moet naar de auto, ik stik, ik stik want immers daar stond mijn beademingsmachine. Als een bulldozer scheurde ik met mijn rolstoel slingert over het kruispunt en mijn man zei pas op een autos maar het kon mij niets meer schelen ik zag niets meer
alleen de gedachte ik moet naar de auto. Halverwege komt mijn man tot de ontdekking dat de sleutels in de winkel waren, onze jassen en mijn broek lagen er nog en ik jeuzelde half slap in de rolstoel ga terug, haal de sleutels maar mijn man twijfelde of hij mij alleen kon door laten rijden en hij besloot toch te gaan want zonder de autosleutels geen beademing.
Half slap voorovergebogen slingerend, in de rolstoel met de broek van de winkel om mijn kont met de labels er nog aan zonder schoenen slalommend naar de auto. Bij de auto aangekomen vloog ik omhoog, met mijn hoofd leunend tegen de auto en niet bij de beademing kunnen komen. Het leek wel uren voor mijn man er was, toen hij er was greep hij de beademingsmachine en op het fietspad kreeg ik mijn heerlijke levenslucht toegediend, wat een bevrijding was dat
, even later ben ik in de auto gaan zitten om helemaal weer op verhaal te komen. Ja en toen zat ik dus nog met de broek van de winkel om mijn gat die mijn man terug moest brengen, ik heb hem uitgetrokken en hij heeft de broek terug gebracht en onze excuses aangeboden voor dit voorval, maar die verkoopster had er helemaal begrip voor zei ze. We hadden onze auto dus voor de schoenen winkel staan en ik zei tegen mijn man haal die laarzen maar voor mij op, de twijfel was ineens over, ik dacht het kan nu nog. Wat heeft deze middag mij nu opgeleverd, één broek, laarzen en de wijsheid de beademing meenemen zodat ik het in mijn ooghoek kan zien staan. Later kun je er wel om lachen want ik ben in mijn onderbroek blijven zitten totdat ik weer thuis was, het was mijn dagje wel. En dan denken veel mensen ook nog dat ik nooit wat beleef
Groetjes, Afien