Spieren trainen of belasten of juist niet?
Ik heb even een aparte Topic aangemaakt omdat dit wel eens erg belangrijk kan gaan worden omdat ik weet dat er ALS patiënten volop aan het trainen zijn. met wat nu blijkt, misschien een tegenovergesteld effect.Ik hoop dat een deskundige dit leest en eens een keertje reageert?
2 Juli moet ik naar de revalidatiearts en Dinsdag naar de fisio. dan ga ik dit wel even aankaarten.
want dat zou betekenen dat ik ook direct zou moeten stoppen met de Creatine want dat zijn spierstimulans middelen en dat mag dan niet
Wij hebben speciaal nog gevraagd of dat Creatine mocht? geen probleem dat mag u gewoon gebruiken.
Ja natuurlijk mag ik het gebruiken maar helpt het ook of werkt het tegen, dat zeggen ze niet.
Groetjes, Peet.
[quote="Esperanza":2cmr7qr6]Dag peet,
Het is de kunst om haarfijn naar je lichaam te luisteren en dat is nog een hele kunst ben ik achter gekomen. Als je je lichaam net te veel belast als het aankan breken er spieren af, dat heb ik mij tijdens de opname in het UMCG laten vertellen door de fysio, door mijn revalidatiearts, en nog meer van het ALS team. Ik wilde in het UMCG wel even op de hometrainer mijn conditie omhoog schroeven want die was immers mooi naar beneden gezakt, en ik wilde lopen over de gangen van de afdeling, maar ik werd daar steeds zo moe van, en ik vroeg hoe kan dat ik wil mijn conditie verbeteren maar ik lever twee keer zo hard in, en toen hebben ze mij dat haarfijn uitgelegd. Nu heb ik met de ergotherapeut overleg gehad over bepaalde oefeningen die ik toch graag wil doen, want ja veel beweging krijg ik niet meer, alleen een beetje door mijn huis, nu is er een fietstrainer besteld voor passief bewegen, het is voor armen en benen, dus het kost je geen enerrgie, de machine doet het werk.. Of het mij wat gaat brengen moet ik afwachten natuurlijk. Zeer vreemd dat je revalidatiearts je niet meer informatie hierover heeft gegeven het kan ook zo zijn zolang je er nog geen hinder van hebt moet je het gewoon blijven doen
Groetjes, Afien [/quote:2cmr7qr6]