Re: Een bakkie troost
Ik ga het toch proberen
Precies wat ik ook denk Afien maar ik doe dat al vanaf het moment dat ik hoorde van mijn ALS.
Het eerste wat bij mij opkwam was, onvoltooid leven. ik meende mij te herinneren dat er een boek bestaat wat zo heet en dat kwam zomaar in een keer in me gedachte.
iedere dag denk ik wel, waar heb ik dit in godsnaam aan te danken
zo slechte vent ben ik toch ook weer niet geweest
gelukkig krijg ik ook iedere dag de bevestiging van de mensen die van mij houden dat ik gelijk heb, zo slecht was ik niet
Ik ben niet gelovig maar ik ging het als een pure straf zien.
ik probeer niet te denken aan het einde omdat dit mij verschrikkelijk beangstigt. maar soms/vaak ontkom je er niet aan en word je er op de raarste momenten mee geconfronteerd. wat mij nooit opviel valt me nu wel op en echt zomaar 2 a 3x per week op straat en op tv bijna iedere dag. ik zal niet onnodig in detail treden maar een goed verstaander heeft maar een half woord nodig.
Ondanks dat ik vroeger op een katholieke school heb gezeten ben ik totaal geen gelovig mens. Ik geloof in de dingen die ik zie, proef, en kan voelen.
Maar ondanks dat ik niet gelovig ben geloof ik ook niet dat de dood het einde is. dat kan ik gewoon niet geloven.
Ik denk ook, waarom nu? want we hebben nog zoveel te doen. ons huis moet bijna helemaal verbouwd worden, onze oudste zoon gaat volgend jaar augustus trouwen, mijn vader is ziek en woont 300 kilometer hier vandaan, en ga zo maar door. en dan denk ik weer, nou zou dat het zijn
en is het inderdaad zoals de revalidatiearts en vele andere zeggen, jij bent er niet meer en daarmee houd het op
Nee dat kan niet waar zijn!
Ik maak me eigen maar wijs dat de dood echt niet het einde is en dat we op de een of andere manier een link met elkaar houden. ik bedoel niet een hemel of iets dergelijks, en ook geen god of zo iets. nee gewoon iets
Geloof je daar wel in dan is dat misschien wel veel beter.
Wat Dick zei is natuurlijk ook wel zo, dit is een heel persoonlijk idee van wat er misschien is en wat je misschien meemaakt?
Afien, ik ben maar een doodgewone jongen zonder enige geloofsovertuiging en zonder welke hoge opleiding dan ook, maar als ze niet snel wat vinden dan is het inderdaad alles wat er is geweest. maar ik blijf er bij dat er meer is alleen anders. jammer dat niemand dat ooit na heeft kunnen vertellen. een persoon met een bijna doodervaring is niet dood geweest zoals veel mensen wel denken. Dat is waarschijnlijk gewoon zuurstof gebrek
Groetjes, Peet.
[quote="Esperanza":3omre41n]Dag Allemaal,
Nu dat mijn ziekte steeds meer bezit van mij gaat nemen, houd mij de vraag regelmatig bezig wat komt hierna als ik afscheid moet gaan nemen van dit aardse leven
Dan denk ik Is dit alles
moet ik het hiermee doen
het kan toch niet waar zijn
Heb 't goed, groetjes, Afien
[/quote:3omre41n]