kinderen en je ALS?
Natuurlijk nog maar pas te horen gekregen dat ik ALS heb. de echte onderzoeken moeten nog komen maar het is wel erg duidelijk volgens de arts.ik heb al heel wat van me afgeschreven zo naar jullie en dat in nog maar een paar dagen tijd. Dus hou je maar vast voor wat er nog komen gaat
Vanaf afgelopen Vrijdag is het hier een gaan en komen van familie waar ik zeer veel steun aan heb. Huilen, huilen, en nog eens huilen.
Ik ben erg emotioneel en laat de tranen dan ook ze vrije loop. en dat heb je uiteraard zeker bij de mensen waar je van houd. als ik alleen zit zoals nu dan trek ik het nog wel en slik zo af en toe traantje weg in stilte.
Maar vanavond kwam mijn jongste zoon thuis met zijn vriendin en na wat gepraat over en weer gingen we tegelijk met ze vieren in koor janken. daarna kwam mijn broer na ze werk nog even langs en die is van het kaliber dat je niet alles moet geloven en eerst die onderzoeken afwachten. hij wil het dus niet geloven. dat doet mij aan de ene kant wel goed want hij is 3 jaar ouder dan ik en ik heb me leven lang op hem kunnen bouwen met wat we ook uitspookten met ze twee. wat hou ik van die gozer dat is niet normaal meer. maar gelukkig zeiden wij dat ook makkelijk tegen elkaar toen ik nog niet van ALS had gehoord, we zijn altijd heel hecht geweest en nog.
en toen hij naar huis ging zo na een uurtje kreeg ik het te kwaad, ik heb mijn gezin en me schoondochters maar toen hij de deur uit liep brak ik even. het is gewoon mijn grote broer die straks het zonder ze kleine broertje moet doen en waarschijnlijk ook binnen niet al te lange tijd zonder onze vader omdat die al erg oud is en ziekig. Mijn broer woont alleen maar hij zal nooit alleen zijn want mijn gezin en zelfs mijn schoonfamilie loopt met hem weg, Je kan je echt geen betere broer wensen! Roel ik hou van je!!
Ik heb al aardig wat zeer geliefde mensen over de vloer gehad in het weekend zoals mijn 2 jongste schoonzusjes en me zwagers. Die meiden zijn nu groot en volwassen en hebben al aardig wat achter de kiezen gehad. Deze meiden heb ik leren kennen toen ik verkering kreeg met mijn vrouw, toen waren hun nog maar 10 en 12 jaar. dus zodra die nu binnenkomen zijn het voor mij nog steeds die meiden en zo zien hun mij gelukkig ook. Ze lopen weg met mij en ook altijd gedaan. dat zijn dan ook echt van die mensen waar je alles maar dan ook echt alles mee kan bespreken. ze hebben zelfs voor hun grote zwager en zus vaak klaar gestaan in erg moeilijke tijden voor ons.
Mijn oudste zoon en schoondochter wonen sinds vorig jaar op hun zelf. ze zijn allebei afgestudeerd en hebben allebei een erg goede baan. meteen een echt heel mooi huis en ze hebben zich gesetteld tot en met een hond toe. Trotse kan je niet zijn!
Mijn jongste studeert nog en zit nu boven met zijn vriendin. hij kwam een uurtje geleden in een keer compleet in paniek naar beneden en vloog me in me armen. Papa, papa ik hou zoveel van je!!! dat doet pijn maar op een zo manier dat je begint te groeien. Ik hou zoveel van mijn kinderen dat is onbeschrijfelijk!
later kwam hij gelukkig tot rust en is gaan slapen.
Hij is 21 jaar en een boom van een kerel vergeleken bij mij. maar op dat moment heb ik hem zo vast gehouden dat het leek of ik hem net na ze geboorte in me armen kreeg en het het heeft wel even geduurd voor we elkaar los lieten. is natuurlijk niet zo maar dat gevoel kwam wel weer even helemaal terug.
Volgende maand 23 maart zijn ik en mijn vrouw 25 jaar getrouwd en we kennen elkaar al 32 jaar. we gaan dan met ze zessen, wij onze zoons en me schoondochters een paar dagen naar eurodisny. ik hoop dat dit nog goed gaat lukken want ik weet niet hoe snel het kan gaan maar in mijn idee is het trillen in 3 weken tijd aanzienlijk erger geworden? Op hoop van zegen zeg ik dan maar.
Maar ik besef ook dat er mensen zijn zoals Huub bij de Wereld draait door met 2 kleine kinderen die hij nooit groot zal zien worden, dat doet mij net zoveel pijn bijna. Wat erg voor hun!!
Ik hoop niet dat jullie mij dit kwalijk nemen maar ik moest me verhaal even kwijt.
Als ik het op een verkeerde plek heb geplaatst dan hoor ik dat graag en hou er de volgende keer rekening mee?