Spannend!
Morgen gaat men beginnen met het ombouwen van de schuur (aan huis vast) tot douche/wc. De wc wordt voorzien van douche/föhn installatie en de tussendeur wordt schuifdeur. Zal ca. 2 weken duren. Aan de tuinkant van het huis, wordt een oprit gemaakt voor rolstoel en met een afstand bediening voor de deur. Woensdag a.s. wordt mij de maat genomen voor een elektrische rolstoel. Allemaal NU nog niet nodig, maar is klaar voor gebruik als ik het WEL nodig zal hebben.Wel een dubbel gevoel. Ben blij dat het allemaal op tijd geregeld is, maar ben niet blij omdat het nu wat zichtbaarder wordt. Het komt dichterbij.
Het geheel is natuurlijk niet gratis (m.u.v. rolstoel) Het gaat meer dan 15.000,= kosten en ik moet dus zelf een pittig stukje periodiek betalen.
Ik ben ook erg te spreken over de mensen en instanties waar ik tot nu toe mee te maken had, zoals Sociaal Wijkteam Kalf (WMO), gemeente Zaanstad en thuiszorg organisatie. Die laatste nog niet echt nodig gehad, maar heb er wel alle vertrouwen in (=particulier bedrijf, zie http://www.thuismetzorg.nl/ ).
Ik kan nog (net) auto rijden, maar begin moeite te krijgen om het sleuteltje om te draaien. Kan ook nog met moeite de trap op. Lopen buiten met een kruk en binnen nog zonder. Bij stilstaan moet ik altijd ergens tegenaan leunen. Wel snel moe.
Ik was mij aan het oriënteren over het gebruik van wietolie en heb zelfs al een recept, maar de apotheek belde mij of ik wel wist wat het kostte. Nee dus. Nou dat was ca. 190,=. voor 10ml. Ik heb het recept toen maar even terug gehaald en ga mij nader oriënteren of een goedkopere variant ook kan helpen en wat de verzekering daarover zegt.
Als de "verbouwing" klaar is, plaats ik hier wel een paar foto's. Voor nu: allemaal zonnige dagen toegewenst.....en Rob Rijke: sterkte!