Re: Iniesta stelt zijn eigen voor
"Iniesta": ik ben zelf ook benieuwd hoe de heren politici begaan zijn met mensen met een ziekte die ieder individu kan treffen . Het is tijd dat het een agendapunt gaat worden in de kamer . Weet dat het moeilijk word om wat positiefs te bereiken , aan de andere kant zullen politici met menselijke gevoelens ook denken
Hallo Iniesta, nog welkom op dit forum. We hebben wat punten gemeen, we vinden dat er meer moet gebeuren voor mensen met de (dodelijke) spierziekte ALS. (heb op eigen wijze onderzoek gedaan hoe het zit met hun ademhaling). Waarom ik er me sterk voor maak omdat er meer in zorg ter ondersteuning van hun ademhalen kan gedaan worden, terwijl dat nu niet gebeurt. Dat er een medicijn moet komen, daar is iedereen het mee eens. Hoe het met de voorzieningen zit, daar weet ik weinig van, maar veel mensen op het forum des te meer. Veel mensen, moet me verbeteren, er waren veel mensen, maar er zijn er maar een paar meer over, de anderen zijn helaas overleden.
Nog dank voor je ideeen en inzet, en als ik het goed heb verstaan wil je geld los krijgen? Ook nog dank aan Dennie, die aanhaalde in het hoofdstuk over het mechanisch beademen dat er meer geld moet vrijkomen voor deze mensen. Omdat mensen met tracheastoma 7 dagen in de week 24 uur per dag zorg naast zich moeten hebben, die kan ingrijpen als het moet. Ook dank aan Dick die aangaf dat de zorg dan onbetaalbaar wordt, maar hij een betere oplossing wist te vinden.
Wellicht hebben jullie gisteren TV uitzending van Pauw & Witteman gezien, waar minister Schippers aan het woord kwam en er trots op was, hoeveel geld er dit jaar al aan zorg gespaard was. En zegt ze verder " we willen er mee doorgaan, betere en minder dure zorg".
Het is toe te juichen als Edith Schippers of de regering geld geeft voor mensen met ALS. Daarnaast zou ik hen voorstellen de zaak eens goed te bekijken, want nu is het dweilen met de kraan open. Hoogleraar L.H. van den Berg, zei onlangs nog, weer bij Pauw &Witteman toen het project Mine van Bernard Muller en Robert Jan Stuit werd toegelicht, "dat er te weinig patienten zijn"
http://pauwenwitteman.vara.nl/Gastenblog_detail.4240.0.html?&tx_ttnews%5Btt_news%5D=34509&cHash=feb913296bf3387082613ee8dd09b3ae
Hij bedoelde dat ze te vlug overlijden. Ik weet dat in afwachting van het medicijn er meer kan gedaan worden, om mensen met ALS langer te laten leven, met kwaliteit. Daarbij hebben ze het recht om te mogen ademhalen omdat ze dat met de juiste zorg zelf kunnen, dit in plaats van het dure mechanische beademen te moeten afwachten.
Groeten, Mia
Ik slaag er niet in die link goed te krijgen, misschien wil een ander dat voor mij doen? dank je.