Re: Heliomare - WIjk aan Zee
Ik denk dat die Poolse dames waar Aernout aan refereert wel voldoende Engels of Duits zullen spreken en ja, natuurlijk moet er een klik zijn!
Wij hebben toen Jasiu een baby was ook een Poolse au-pair gehad en dat beviel prima, we hebben nog steeds goed contact. Maar je moet zo iemand wel kans geven een eigen plek te vinden en te hebben in jouw huis. Je woont samen, deelt de keuken samen maar er is geen sprake van een relatie (en dat is soms wel even slikken want Slavische vrouwen ...ik lust er wel pap van!
).
Maar als je je handjes thuis weet te houden (moet niet moeilijk zijn met ALS
) dan kun je nog altijd je ogen goed de kost geven en het verder gewoon gezellig houden. Ik heb zelf geen dochter maar zag onze au-pair destijds als een geadopteerde dochter. Later ging zij naar een ander gezin in Nederland, het was haar goed bevallen.
Maar de heer des huizen daar kon zijn handjes niet thuishouden dus was het zo bekeken. Daar baalde ik verschrikkelijk van: na 2 jaar in huis voelde het toch een beetje je als dochter die wordt aangerand!
Maar goed dat ze me niet heeft verteld waar dat 2e adres was want anders...
Maar wie weet staat zo'n Poolse hulp wel open voor een diepgaandere relatie, je zou de eerste niet zijn die dit overkomt!
Groetjes,
Dick