Verpleegtehuis
Hallo,Gisteren zijn we bij ter orientatie bij een verpleegtehuis langs geweest om te kijken wat de mogelijkheden zijn, mocht mijn verzorging thuis te zwaar worden.
Ik was niet hoopvol, maar dacht toch wel wat faciliteiten te krijgen. Ik schrok me echter rot: er zitten alleen maar oude opa's en oma's die de hele dag in hun el. rolstoel TV zitten te kijken. Geen leeftijdsgenoten van mij en dus ook geen Playboy en AutoSport Magazin in de plaatselijke kiosk.
Je leeft met 9 anderen in een van de vele vleugels, krijgt een kamertje van 3x4 met een bed, een nachtkastje en een kledingkast. Niet alleen de woonkamer met tafel en TV (dat is de woonkamer!) deel je met je 9 'vleugelgenoten' , de badkamer moet je ook delen en er is niet eens een spoel/fohn installatie op het toilet aanwezig!
Op mijn vraag wat de dagelijkse bezigheden waren zei men wandelen, knutselen en handenarbeid. Ook hebben ze 2x per maand optredens met volksmuziek! Enne... Computers, Internet en zo? "ehh, nee, daar zijn we wel mee bezig hoor." Ze kreeg er zo'n rood hoofd bij dat ik me afvroeg "hoeveel jaar al?"
Toen we in de auto op weg naar huis zaten wisten we niet waar we het moesten zoeken. Dit was niet alleen het voorportaal van het mortuarium maar ook nog eens een nachtmerrie!
Walgelijk! Hier hoop ik nooit heen te hoeven! Gelukkig denkt mijn vrouw er ook zo over, nog wel tenminste...
Groetjes,
Dick