Zorg in natura én via PGB
Hallo,Vorige week hadden wij het idee om in samenspraak met Buurtzorg en de maatschappelijk werker van het revalidatiecentrum een verpleeghuisindicatie aan te vragen, omdat met een verpleeghuisindicatie mijn vrouw een PGB kan krijgen voor de uren die zij steekt in mijn zorg, naast de uren 'in natura' die Buurtzorg erin steekt.
(Met de huidige regels krijg je alleen een PGB voor zorg als je een verpleeghuisindicatie hebt en mijn vrouw moet straks onbetaald verlof opnemen om mij te verzorgen.)
Het is blijkbaar mogelijk om een PGB voor zorg naast zorg in natura te krijgen en eea zou mij niet verplichten om ook daadwerkelijk naar een verpleeghuis te moeten gaan, op het moment dat men bijvoorbeeld zou besluiten dat dat 10 euro goedkoper is dan verzorging thuis. Dat klonk als muziek in mijn oren natuurlijk!
Vandaag kwamen we terug met concrete punten die een verpleeghuisindicatie zouden rechtvaardigen, maar nu komt het revalidatiecentrum op hun uitspraak en de motivatie van de punten terug...
Mijn huisarts vindt dat de punten die wij noemen wél een aanvraag rechtvaardigen. Wie weet hoe het nu echt zit met de nieuwe regels?
Groetjes,
Dick