Re: zo kan het ook!
Hoi Elly en iedereen.
Nou bij mij gaat het duidelijk moeizamer
Het is inderdaad zo dat er snel veel energie gaat zitten in de ziekenhuis bezoeken. ik moest 2x per week naar het ziekenhuis. na een tijdje kreeg ik als eerste van de fisio te horen dat zij op dit moment geen reden zag dat ik nog iedere week kom. gevolgd door de ergo, logo, en uiteindelijk de maatschappelijk werkster.
Zodra ik er behoeften aan had of als ik vragen had kon ik natuurlijk een afspraak maken of emailen.
De maatschappelijk werkster heb ik als laatste een afspraak mee gehad omdat ik hoopte dat die misschien iets voor ons kon betekenen met de aanpassingen in ons huis. maar zij heeft mij goed duidelijk gemaakt dat dit niet zo is en dat zij er alleen zit als wij behoeften hebben om ons hart te luchten of gewoon een goed gesprek. toen heb ik haar maar duidelijk gemaakt dat ik dat dan wel thuis doet of bij de mensen die ik ken. en desnoods hier op t forum
en hoe leuk en aardig ze ook is, ik denk niet dat ik daar nog een afspraak mee maakt. maar je weet het nooit he
de logo de ergo en de fisio ga ik zeker nog zien maar staan dus even op een laag pitje.
De revalidatiearts ben ik pas weer geweest en die zie ik pas in Oktober weer.
Nu zit ik te wachten op een afspraak in Utrecht voor de Pech-Sonde.
De WMO vrouw is hier zo 5 weken geleden geweest.
Zij zag wel mogelijkheden. daar was ik erg blij mee want ik zie ze praktische niet. er moet hier zoveel worden gedaan en ik kan echt niks meer. de kracht in mijn rechterhand is gewoon minimaal.
Maar er moest eerst nog een bouwinspecteur komen om advies uit te brengen aan haar. dit zou na haar vakantie gebeuren.
Die bouwinspecteur is geweest en zag gelukkig ook mogelijkheden. hij ging best wel optimistisch hier de deur uit
Nu heb ik gisteren een email gehad van de WMO vrouw dat zij aanstaande vrijdagmiddag langs wilde komen samen met de bouwinspecteur omdat het toch wel problematische was. nu wil het toeval dat ik vrijdag al een afspraak had en mijn vrouw best wel belangrijke dingen op haar werk heb en zij er toch graag bij wil zijn. dus vroeg ik aan haar of het een half uurtje later kon? dat zou genoeg zijn.
Krijg ik vandaag een email dat ze het dan maar verzet naar 31 Augustus omdat nog meer huisbezoeken heeft en de bouwinspecteur volgende week op vakantie gaat.
Daar zakt nou letterlijk me broek vanaf van verbazing
zij moeten toch als geen ander weten hoe snel het kan gaan met ALS, dan ga je het toch niet zo ver weg verzetten.
Dus ik heb maar snel terug gestuurd dat ze dan maar aanstaande vrijdag moet komen en dat ik dan wel zorg dat ik er ben. Nog geen antwoord
Ik voel aan me water dat ik niks ga bereiken
Zo 8 weken geleden heb ik een parkeerplaats op kenteken aangevraagd. mij werd het advies gegeven dit zo snel mogelijk te doen.
Na wat rondneuzen op de website van de gemeente voor de formulieren hierover heb ik uiteindelijk de deelgemeente hier gebeld omdat ik niet de goede formulieren kon vinden.
Die meneer stuurde mij direct de goede papieren op via email en die heb ik direct ingevuld en opgestuurd. zelfs nog uitleg er bij gedaan dat ik de Bulbaire ALS heb.
Krijg ik het zelfde pakje papier eind vorige week weer terug omdat ik wat vergeten was. ik was dan ook echt vergeten om een kopie van mijn Rijbewijs er bij te doen, maar er werd ook gevraagd om een kopie van mijn invalidenkaart. die heb ik natuurlijk nog niet
En omdat ik afgelopen vrijdag toch naar de huisarts moest heb ik hem maar gelijk een brief laten schrijven voor de gemeente, deze gaat nu mee in de enverlop.
dit probleem heb ik ook direct gemaild aan die vrouw van de WMO, gewoon of zij hier nog iets mee kon doen? anders moet je weer 6 weken wachten.
dat kan zij niet zegt zij en raden mij aan om langs de deelgemeenten te gaan. gelukkig was ik zelf al zo wijs
Dus wat ik eigenlijk wil zeggen is, Zo kan het ook, maar dan alleen in Rotterdam
Ik hoor graag andere ervaringen.
Groetjes, Peet.