Bijstand (WWB)
Nou het is weer lekker geregeld allemaal. Ik moet noodgedwongen een bijstandsuitkering aanvragen en dan moet je je eerst inschrijven op werk.nl als werkzoekende. Alsof ik dat nog zou kunnen. Vervolgens moet je dan via de website van de UWV een bijstandsuitkering aanvragen vervolgens vul je alles in en toen kreeg ik de melding dat ik deze uitkering niet via de website kan aanvragen en moest ik het nummer van de UWV in Alkmaar bellen. Vervolgens bel ik dat nummer en wordt mij gezegd dat ik mij persoonlijk moet melden bij de UWV in Alkmaar.Afijn vandaag dus naar Alkmaar geweest moet je daar weer een formulier invullen, wat ik al niet meer kan, en vervolgens krijg je dan een gesprekje met zo een geitenwollensok figuur die je een pak formulieren meegeeft die ik dan ingevuld weer bij de gemeente Castricum moet inleveren. Dat had men toch ook naar mij toe kunnen sturen dat had mijn rit naar Alkmaar gescheeld. Bureaucratie ten top
Natuurlijk heb ik gezegd dat ik ALS heb maar ze willen toch perse dat je komt opdraven ook al geef je aan dat je weinig mobiel meer bent en het veel energie kost. Ik had ook gezegd dat ik zelf niet meer kon rijden en dat ik dan van de Bios Regiotaxi afhankelijk ben. Maar dat maakt die gasten allemaal niks uit. En dat alleen maar om een paar van die stomme formuliertjes op te halen.......... schandalig!!!!!
En nu nog punt 2.......... hoe vul ik die formulieren in? Ik kan immers niet meer schrijven en een digitaal formulier wat je op de pc kan invullen hebben ze niet. En dat in het digitale tijdperk.