MEE
Weer wat ontdekt. SInds mijn diagnose worstel ik met een paar praktische zaken waar ik even geen uitweg meer in zag.Ik ben zelfstandig ondernemer en run een webshop. Dat computeren en dergelijke dat lukt me nog wel en daar zijn ook nog hulpmiddelen voor. Maar gisteren moest ik aardig wat bestellingen verwerken en worstel daar nu al mee omdat mijn linkerhand gewoon minder kracht heeft en de fijne motoriek veel minder is. Ik voel dat recht nu ook al minder wordt maar heb daar nog kracht genoeg en de motoriek is nog goed.
Maar er komt een moment dat ik dus niet meer pakketten kan verwerken.
Ik heb geen arbeidsongeschiktheids-verzekering en als ik mijn werk niet meer kan doen heb ik geen inkomen meer. Uiteindelijk zal dat bijstand worden. Maar dan komt het volgende probleem. Dan zal ik ook moeten verhuizen omdat ik in een woning boven de huurgrens zit. Sociale huurwoningen liggen hier niet voor het opscheppen.
Dit was even om mijn angst voor de toekomst te schetsen wat betreft mijn financiƫn.
Zoekende naar oplossingen kwam ik op de site van MEE ( http://www.mee.nl/ ). Mee is een onafhankelijke instantie die mensen met beperkingen naar de juiste loketten dirigeert. Door hun deskundigheid kennen ze de regels en kunnen ook assisteren bij bezwaar indien de overheid zaken weigert. Het advies is gratis en wordt betaald door de overheid. Je krijgt een consulent toegewezen die je langs alle valkuilen loodst.
Ik citeer even van hun site:
[quote:2jfdqv69]MEE ondersteunt mensen met een beperking.
U kunt bij MEE terecht met uw vragen over opvoeding & ontwikkeling, leren & werken, samenleven & wonen en regelgeving & geldzaken.
U wilt zo zelfstandig en onafhankelijk mogelijk meedoen in de samenleving. En zelf de regie houden over uw leven. Wij kennen de mogelijkheden en helpen u hier graag bij. Een indicatie of verwijsbrief is niet nodig. Onze ondersteuning is gratis. U vindt ons door het hele land.[/quote:2jfdqv69]
Morgen de eerste afspraak met de consulent. Ben benieuwd en hou jullie op de hoogte.