Re: Werk: doorgaan of stoppen?
Ja sorry hoor ik weet wel dat ik jullie overlaad met berichten maar ook hier moet ook ik een ractie plaatsen
ik heb het al eens vermeld in andere berichten maar dit is de plek er voor dus moet het maar.
En Dick, jij zei dat je schrijver bent, dus niet teveel op mijn spelfouten letten
ik ben al blij dat ik het bij kan houden.
Ik werkte als Taxi Chauffeur op een korte lijndienst van de Qbuzz. een zogenaamde pendelbus langs haltes rond en op een bedrijvenpark. Ik werd uitgeleend door een speciaal uitzendbureau wat alleen zorgvervoer en taxivervoer doet.
ik ben altijd chauffeur geweest maar door reorganisatie werd ik boventallig. na gigantische veel solliciteren op alles wat maar voor handen was kreeg ik uiteindelijk een uitnodiging op een gesprek te komen op een sportschool (David Lyod) als technische onderhoudsman. dat is niet mijn ding maar het is werk. na een half jaar had ik dat wel gezien want het binnen werken heb ik gewoon niks mee, ik moet naar buiten.
Vlak voor mijn contract daar afliep werd ik gebeld door mijn laatste werkgever. dus dat was een geluk bij een ongeluk want ik had direct weer ander werk en ook nog eens mijn eigen werk.
Dus ik lekker weer achter het stuur al waren dat aanzienlijk veel kortere ritten dan ik was gewend.
half januari van dit jaar werd zelfs mijn contract nog met een half jaar verlengd en de ene veer na de andere veer werd er in me r..t gestoken zo blij waren ze met mij. zowel mijn werkgever als de passagiers.
1 week voor ik naar de neuroloog moest had ik me voor de alle eerste keer ziek gemeld omdat ik me er niet lekker onder voelden.
Vrijdag 24-02-12 heb ik te horen gekregen dat ik ALS heb. Maandag 27-02-12 heb ik een email gestuurd naar mijn teamleider en het uitzendbureau hoe de vork in de steel zit en dat ik de voorlopige diagnose ALS heb gekregen.
Maar zei ik in de mail, Dinsdag 28-02-12 weet ik het echt zeker want dan krijg ik nog wat onderzoeken. (Spierfunctietest en MRI)
Nou nadat ik Dinsdag 28-02-12 de definitieve uitslag had gekregen en voor de zoveelste keer me tranen had gelaten vroeg ik aan de neuroloog hoe het met werken zat? nadat hij had gevraagd wat voor werk zei hij, [i:3m5oczc5]je mag gewoon werken want je voelt zelf wel wanneer het niet meer gaat.[/i:3m5oczc5]
Dat heb ik toen ik uit het ziekenhuis kwam direct gemaild naar mijn teamleider en het uitzendbureau en net nadat ik op verzenden had gedrukt viel de post in de gang. en wat denk je? precies per direct contract beëindiging
Dat was nou echt zo moment dat je denkt, hoe asociaal kan je zijn! en dat ook nog eens met een standaardbrief.
Ik begrijp heel goed dat je iemand met ALS niet je pasagiers wil laten vervoeren. maar de manier waarop ben ik totaal niet over te spreken en dat heb ik ze ook wel laten weten
dus mijn werk is gestopt en hoe dat verder gaat weet ik nog niet.
ik heb een huis waar 500 jaar werk in zit maar nu kan ik me er nog niet toe zetten. ik ben wel een beetje begonnen met kleine klusjes maar mijn concentratie laat erg te wensen over.
Dick jij bracht me wel op een idee met die 3 wieler. mijn vader heeft nog een spiksplinternieuwe staan waar nooit op is gereden. dus die zal ik even snel vorderen voor de toekomst. scheelt weer euros
Gr, Peet.