Geen reactie van of over leven met canule in luchtpijp.
We zijn inmiddels weer twee maanden verder. Ik ben er gelukkig nog al word het leven wel zwaar. Ik had stille hoop eens iets te horen van of over iemand die ook een kanule heeft. Maar helaas.Nu ook pas voor het eerst iets gelezen bij St. ALS over stemband spasmes. Komt kennelijk gelukkig maar zeldzaam voor.Ik heb inmiddels een paar keer longontsteking gehad en conditie aardig achteruit gegaan. Klodders slijm ophoesten kost veel benauwdheid vooral als er ook nog uit gezogen moet worden. Naar dag opvang gaan ook even stop gezet. Nu oppas via palitative organisatie, maar die mensen mogen als ze niet gediplomeerd zijn geen canule verwisselen of uit zuigen.Dus mijn man kan de deur weer niet uit. Welke organisatie zou dit wel mogen doen?
Sinds een paar dagen word ik wakker met brandende pijn onder mijn hiel is dat bij iemand bekend?
Ik had al een poosje erge pijn in schouder en nek, dacht dat het door spier verslapping nek kwam want kon hoofd niet ver meer op tillen. Het door fisiotherapeute goed aan laten pakken en binnen drie weken vrij van pijn. Knopen in spieren van armen en benen ontstaan nog al eens maar is goed te behandelen bij mij. Ik hou het gelukkig nog net aan op de been om een paar stappen te lopen naar bed of toilet.
Als er een ALS persoon is die postzegels verzameld, die kan voor weinig of niets veel zegels krijgen uit binnen of buiten land. Nu probeer ik ook enkele te verkopen want moet gaan stoppen. Opbrengst doneer ik aan St ALS en door krijgen van giften of verkoop wat andere dingetjes al ruim 200 euro kunnen doneren.
Groetjes Corrie.