3 types domotica vergeleken
Er begin eindelijk een beetje schot te komen in wat ik van mijn ergotherapeut verwacht. Hij erkent nu dat wat betreft de mogelijkheden met IT er bij revalidatiecentrum Heliomare een achterstand is wat kennis betreft en dat mijn kennis, door mijn ervaring met computers en tablets, al veel verder reikt dan bij hun.Gelukkig heeft mijn ergotherapeut nu de handschoen opgepakt en is samen met mij het onderzoek's traject ingeslagen. Dat heeft als voordeel dat ik zelf kan bepalen wat voor mij de handigste oplossing is waarmee bovendien de opgedane kennis bij Heliomare ook weer opgeschroefd wordt.
We hebben dus diverse firma's uitgenodigd om bij mij thuis hun systemen te komen demonstreren.
De volgende bedrijven hebben wij hiervoor uitgenodigd:
[list:3kskmchg][*:3kskmchg]Movatech - omgevingbesturing via de iPad met mogelijkheid van bediening via Parerro, een kastje wat je op je iPad kunt aansluiten en waar allerlei soorten schakelaars aan gekoppeld kunnen worden zodat bijvoorbeeld de iPad bediend kan worden met een enkele knop maar ook bijvoorbeeld via allerlei soorten schakelaars die op de markt zijn dus ook zuig-blaas schakelaars, joysticks et cetera et cetera[/*:m:3kskmchg][/list:u:3kskmchg]
[list:3kskmchg][*:3kskmchg]RDG-Kompagne - omgevingbesturing via een Samsung tablet[/*:m:3kskmchg][/list:u:3kskmchg]
[list:3kskmchg][*:3kskmchg]RThet dorp - omgevingbesturing via een Android tablet (volgens mij van het merk Acer)[/*:m:3kskmchg][/list:u:3kskmchg]
Eigenlijk zijn alle systemen vergelijkbaar maar er zijn wel wat verschillen. Ik zal elk systeem in een aparte reactie uiteenzetten met bij mij bekende voor en nadelen