huis ALS-proof?
Beste allemaal,Heeft iemand misschien uit ervaring een adviesje voor me hoe ik thuis de boel een beetje 'als-proof' kan inrichten ?
Ik kan nu nog redelijk uit de voeten, maar het revalidatiecentrum adviseert ons om binnenkort te bepalen welke voorzieningen we in huis willen hebben. Aanvragen & leveren schijnt veel tijd te kosten (las ik ook op het forum), vandaar. Tja, weet ik veel wat het meest praktisch/prettig is
We wonen in een standaard doorzonwoning met voor- en achtertuin. Beneden woonkamer (stenen vloer), open keuken aan de achterkant, gang en toilet. Op 1e verdieping een badkamer en 3 slaapkamers. Als ik de trap niet meer op kan, wil ik alles beneden organiseren. Dus geen traplift etc., want de badkamer boven is toch niet geschikt voor een douchestoel etc. Maar wat dan wel? Voor het toilet lees ik op het forum mooie oplossingen, dus dat komt goed . Bed kan in de achterkamer dacht ik zo. Gezellig Wassen beneden vereist wel een fatsoenlijke oplossing. Met een washandje in de keuken is zó 1930. Dan maar een zorgunit achter het huis? Die krijg je niet zomaar en ik weet ook niet of ik dat wel wil. Een verrijdbaar bad in de achterkamer dan? Rol je zo uit bed in bad Kost nieuw zo'n 4000 ( ) zag ik op internet, maar dat kan ik een stuk goedkoper laten maken. Maar dat wordt vast een waterballet ....
Kortom ik ben er niet uit. Alle tips welkom!
Alvast reuze bedankt.
Arwi