WC-bril met douch/föhn-installatie
[i:7ie1cqbp]Vooropgesteld: Ik heb geen commerciële of zakelijke belangen in dit product/deze firma [/i:7ie1cqbp]Al vrij snel na de diagnose ALS werden de beperkingen aan de handen dusdanig dat de stoelgang en met name het billen vegen
een probleem werd. De WMO-ambtenaar drong aan/was bereid een goedkope bril met douch/föhn-installatie te vergoeden/installeren,
vooruitlopend op definitieve verbouwing en definitieve plaatsing van een "gehandicaptentoilet".
De WC-bril was een Spatoilet model Daimond, kosten ca. 500,-
Aanvankelijk was ik zeer sceptisch, maar dit sloeg al snel om in enthousiasme.
De bediening dmv. drukknopen is eenvoudig en uitgebreid. Het "wasprogramma" heeft 3 keuzes; wash (anaal), bidet (vaginaal)
en enema (klysma) al dan niet gecombineerd met pulse (pulserende straal) of massage (heen en weer).
Na het wassen volgt automatisch het droog föhnen (dry). Voor mij werkt prima!
Knoppen van de draadlozd bediening zijn eenvoudig te bedienen. Nu mijn armen/handen onvoldoende functioneren kan ik
de bediening nog steeds aansturen door het indrukken dmv. mijn neus! Het bedieningspaneel ligt daarbij binnen mijn (neus)bereik
op de wastafel.
Persoonlijk vind ik de Spatoilet Diamond prettiger dan de veel duurdere Pronk Ergo.
Nadeel vind ik wel dat het gat vd. bril van de Daimond erg klein is.
Meer info: http://www.spatoilet.com/nl/diamond/
Groeten,
Dick S.