de zorgunit
Op vrijdag 18 december in onze voortuin een zorgunit geplaatst door PasAan. Er is nu een toilet, een wastafel en een douche gelijkvloers, zodat mijn vrouw er veilig kan douchen.Het heeft heel wat voeten in de aarde gehad. De WMO van de gemeente Rotterdam heeft lang haar poot stijf gehouden en wilde de unit in onze achtertuin laten plaatsen. Via contacten bij de gemeenteraad is het me uiteindelijk gelukt om via een verkorte vergunningprocedure de unit in de voortuin te laten plaatsen.
Dit was overigens technisch veel gemakkelijker dan plaatsing in de achtertuin en was het sowieso de vraag of het gezien de beperkte ruimte in onze straat zou zijn gelukt. Immers er is een enorme kraan voor nodig om de unit over het huis heen te tillen.
Enfin, na veel gedoe, de unit staat er.
Let er wel op dat er voor de unit een eigen bijdrage moet worden betaald, afhankelijk van het inkomen en dat de energielasten voor zo'n unit met circa EUR 40 oplopen. De grove rekenregel voor de berekening van de maximale maandelijkse eigen bijdrage is (verzamelinkomen minus 23.000 +360) * 15% gedeeld door 12. Zie ook CAK.NL voor rekenprogramma's.
Als je info nodig hebt dan kan je altijd even contact met me opnemen.
Groet, John Roos