Re: multifunctionele spraakcomputer
Mijn vader is anderhalf jaar geleden aan ALS overleden. Omdat zijn ALS erg progressief was was er dus geen tijd om lang te wachten op zaken. Het revalidatie centrum in Breda adviseerde dan ook een spraak computer systeem. We konden niet wachten op akkoord van diverse instanties (Zorgverzekeraar, WMO etc.), dus moesten we alles zelf betalen. Helaas voor mijn vader duurde dat allemaal een beetje te lang en hij had ook geen zin meer om plaatjes uit zijn hoofd te gaan leren en 3500 euro uitgeven voor een systeem dat hij maar kort zou gaan gebruiken wilde hij niet.
Het is toen dat ik zelf iets ben gaan ontwikkelen. Het is een goedkoop (op dit moment gratis) alternatief voor reguliere spraak computers. Omdat ik het eerst alleen voor mijn vader heb ontwikkeld is het op dit moment nog niet mogelijk je eigen teksten te maken en te veranderen, maar dat is voor het einde van het jaar opgelost.
Het systeem dat ik heb ontwikkeld werkt met zowel plaatjes als met tekst knoppen en er is ook de mogelijkheid om 'vrije' tekst in te voeren en uit te laten spreken. Het werkt op zo'n beetje alle platformen, behalve de Apple systemen (die ondersteunen n.l. geen Flash dat wordt gebruikt om de tekst te laten horen).
Neem gerust eens een kijkje op de site
http://www.talklikeyou.com/ Daar staat ook een promofilmpje en wat meer uitleg over het systeem.
Als het systeem aanslaat en er kan voldoende geld worden gegenereerd, dan zal er ook de mogelijkheid komen om een andere stem te selecteren.