Re: katheter
Hoi,
Er staat al een 1e verhaal bij 'zwemmen' die hierheen zou moeten....dokter Dick en zuster Lia;
Het zal allemaal gekomen zijn omdat hett vrijdag de 13e was.....
Maar met zo'n verpleegster schiet je echt niet op,die een catheter in je vgina stopt,je laat drinken,op je blaas drukt,laat zitten.....TERWIJL IK DAT HAAST NIET KAN...en dan zegt:ik kom vanmiddag terug met collega....!Ik stond ook op het punt haar weg te sturen,ik was pisnijdig
Die collega deed dat snel en goed,alleen op die (klein beetje)pijn was ik niet voorbereid , hapte naar adem en kreeg daardoor en alle zenuwen van het gedoe,een huilbui.....
pech voor ze,maar de hele vrijdag had ik een rotdag!
zaterdag goed en zondags begon de ellende:ding verstopt,ik met een volle blaasgevoel,m'n man onder de dekens koekeloeren op zoek naar het 'technische'probleem!
We dachten:het zakje trekt zich vacuum....en maakte daarom het ding iedere keer los om het even 'lucht' te geven,een geklungel,wij(m'n man dus)gebeld en een vlotte hollandse struise dame kwam eraan en ze wist ook zo geen oplossing,want wat m'n man deed was goed....maar ja,dat kon hij niet blijven doen. om 1O uur s'avonds weer gebeld want ik lag echt met volle blaas en kwam ze met een spoeling daarvoor!
Wat goed hielp,het obstakel(bloedpropje of vuiltje,wolkje) werd weggespoeld;
Er was dus geen vuiltje meer aan de lucht,maar de hele nacht waren wij bang voor een wolkbreuk,want het zat weer verstopt!!!!
een uur later!
Geen oog dicht gedaan.
Maandagochtend is m'n eigen douchelady geweest,heeft het ook gespoeld en was weer ok!
Het hoofd van Icare Harderwijk kwam ook kijken,begreep dat ik niet tevreden was over vrijdag en omdat ze vertelde dat dit geintje iedere 6 weken moet gebeuren,die katheter moet dan veranderd,zei ik wel gelijk:maar niet door mevrouw x!
Er zat veel bloed in die maandag, s'avonds ook nog,maar 't bleef doorlopen,angstvallig in de gaten gehouden door ons beiden....mijn man moet het bed verschonen etc. hij had al genoeg te doen met mij zo
Vanmorgen is ze teruggekomen voor een intakegesprek,we hebben wat dingen doorgepraat,zijzelf komt de verwisseling doen en die verpleeg(on)kundige krijgt het wel te horen natuurlijk!
het ziet er nu allemaal 'helder' uit,een goed gesprek helpt! ik aarzel niet te zeggen wat ik ervan vind,heb geen tijd ,nog zin,m'n tijd te vergallen met stomme geintjes!
Voor de rest: m'n huisrts had die zakjes besteld die eraan moeten: grote met lange slang voor de nacht(aan je bed hangen
)en kleine voor overdag......ik ben bang dat dat kinderzakjes waren,want zitten boven op m'n bovenbeen en vanmorgen had ze er één omgedaan,die na het gesprek helemaal vol zat.....(er word aangeraden veel te drinken)
Ik zie me al zaterdag als m'n kleindochter van 2 komt,die klimt op de stoel en ploft zo op m'n been......
Dus neem ik andere die aan het onderbeen kunnen hangen.......oef.....
Ik vind het een hele stap hoor,een grote aftakeling ook,je weet dat het niet meer anders gaat worden.......
En al dat gezeik bovendien.....joh ik krijg toch een inspiratie van zeer toepasselijke woorden op dit moment
Nou,dat is m'n ervaring voorlopig,maar als alles lekker loopt...is het een stuk rustiger voor ons,ook s'nachts,zoo'n gedoe uit m'n bed,man ook helemaal wakker!
Groetjes
Willy