Re: E-Wheeler Double Performance
Ik heb vandaag Welzorg op bezoek gehad met een Speedy Elektra.
Ongeveer hetzelfde als een E-Wheeler, alleen met een grote windvanger en twee stoere koplampen voorop en dezelfde lelijke kleur als hieronder.
Volgens de man van Welzorg moest je hiervoor wel een stevige rolstoel hebben, omdat die nogal wat klappen te verduren krijgt. Ook viel mij op dat het voorwiel snel slipte: als ik vast zat op de oprit kon ik voor- noch achteruit en moest ik even een zetje krijgen (fout natuurlijk!). Het aan- en afkoppelen was ook een crime, maar dat kwam volgens de vertegenwoordiger doordat de koppeling van dit demo model een beetje ontzet was -vraag ik me wel meteen af hoe snel dat dan gebeurd kan zijn
Ik geloof van Philippe ook al een keer gehoord te hebben dat de E-Wheeler een stuk gemakkelijker aan- en afkoppelt, maar zag op zijn (prachtige!) filmpje dat ook zijn voorwiel snel slipt. Wat de vertegenwoordiger van Welzorg wel zei dat me aansprak is dat rolstoelen eigenlijk niet gemaakt zijn om op hoge snelheid te rijden: op een vlakke asfaltweg rijdt het nog redelijk comfortabel met 15km/uur, maar kom je op klinkers of een schelpenpad (Veluwe/waddeneilanden) dan wordt je flink door elkaar gerammeld!
Dus toch maar een Segway?
Groetjes,
Dick