Restless legs?...
Wat nu weer?Weet nu anderhalf jaar dat ik ALS heb... Het begon in het najaar van 2010 met een enkel woordje dat moeilijk mijn mond uitkwam.
Daarna mijn vingers, eind 2010 neurologisch onderzoek, 7 januari 2011 de uitslag.. BAM!
Intussen is m'n spraak verslechterd (nog wel goed verstaanbaar gelukkig), m'n vingers en armen (vooral rechts) zijn verzakt en sinds april is mijn nek aangetast. Mijn hoofd wordt zwaar en at beïnvloedt weer mijn staan en lopen. Nu dus ook een rolstoel in huis...
Maar sinds een paar weken werd ik zo om een uur of 6 in de morgen wakker met heel veel 'moeheid'in m'n benen. Kon ze gewoon niet laten iggen en ik ging dan met opgetrokken knieën op mijn rug liggen (Maar dan heb ik niet goed lucht).. Fysiotherapeut had geen idee.
Nu sinds 2 dagen zit het in heel mijn lijf! Kan gewoon niet liggen hoe ik wil, alsof de aanraking met het bed me al teveel was. Zo zat ik hier vanacht om 4.15 uur al op 't forum..
Vandaag gaan bellen: huisarts op vakantie, revalidatie-arts niet bereikbaar.. ALS -centrum in Utrecht dan maar. Daar zijn ze altijd paraat!
Net met een arts gesproken. Het lijken Restless legs te zijn..
moet nu bloed gaan prikken.. uitslag over 3 dagen.. maar wil zondag op vakantie!....
wordt vervolgd.