Re: Draaien in bed
[quote="Nautica":5bk2uwmv][quote="dspier":5bk2uwmv]
Zo'n pomp, daar wen ik wel aan: heb ook in vrachtschepen naast de machinekamer geslapen!
[/quote:5bk2uwmv]Nou wordt ik wel nieuwsgierig wat je gedaan hebt dan Dick[/quote:5bk2uwmv]Hoi Aernout,
Een beetje 'off-topic', maar misschien wel leuk te vermelden.
Ik heb ooit op een
hopperzuiger meegevaren van Rotterdam naar Londen als VIP, toen mijn broer daar scheepskok was, en later op een olietanker (binnenschip) van Nijmegen naar Köln. Dat was allemaal toen ik elektrotechniek studeerde.
Later met mijn werk in de petrochemie heb ik aan boord van olieplatforms geslapen, tussen de huizenhoge vrachtwagens gereden in
Fort Mcmurray, Alberta , en in hotels midden in de woestijn, pal naast een olieraffinaderij maar wel ver buiten de bewoonde wereld. Voor de dichtstbijzijnde stad Abu Dhabi moest je wel even zo'n 200km door de woestijn crossen om er te komen!
Gelukkig ligt er een snelweg en hebben ze luxe auto's met airco, je hoef de rit niet meer in een open jeep op een vaag zandweggetje af te leggen met een veldfles achterin.
Ik heb in die zin het nodige van de wereld gezien en meegemaakt (gelukkig!) maar ben dan ook wel een avontuurlijk typetje. Ik ben op dit forum ook wel eens 'gekke hond' genoemd, klopt aardig, maar dan wel een gekke hond met verstand. Ik houd van aparte dingen! Vandaar dat ik later ook heb besloten mijn spaarcentjes te gebruiken voor een vakantiehuis in Polen, wat iedereen in mijn omgeving me afraadde maar wat een groot succes is geworden (zie mijn website). Ik baal er alleen verschrikkelijk van dat dat nu ook verleden tijd is, maar ik ben wel blij dat ik het heb gedaan/meegemaakt!
Soms komt zo'n site weer op Discovery Channel ('Megastructures') en dan krijg ik weer tranen in mijn ogen: dat is nu voorgoed verleden tijd!
En jij? Jij lijkt me ook een druk baasje, maar dan in andere zin denk ik
Groetjes,
Dick