Re: moe door....verhoogd koolzuurgehalte?
Dag Eagle John, ik ben vernoemd naar mijn opa Arend. Sedert september ervaar ik wel achteruitgang. In september was mijn longinhoud weer iets slechter 25%.
In november weer iets achteruit, ik kan niet meer hoesten dus slijmen wegwerken kan ik ook niet meer. Ben in december naar het CTB geweest maar zuurstof en co2 is nog goed dus weer naar huis en doorgaan. Gisteren naar de revalidatie arts geweest en dingen besproken, airstacken is niet mogelijk want mijn stembanden functioneren niet.
Gewoon wachten op.. . . . Hij wilde graag een second opinion omdat bij PLS eigenlijk geen ademhalingsspieren zwakte is maar voor ALS gaan mijn armen niet snel achteruit. Ik heb 4x de diagnose PLS gekregen, eerst in het VU Amsterdam, toen door drs. Saris en Veldink. Bij het meewerken aan een college was professor Wokke er in 3 kwartier uit, daarna op mijn verzoek eind 2011 weer een herbeoordeling door drs. Saris en Veldink en voor de 4e keer weer de diagnose PLS.
In 2012 weer telefonisch contact met drs. Saris omtrent longfunctietest controle, die was noodzakelijk omdat ze niet wisten hoe de ziekte bij mij ging verlopen. Ik vind het wel genoeg zo heb ik aangegeven. Het maakt niet uit wat het is, er is toch niets aan te doen, dat merk ik nu wel. Heb Nebusal nog aangekaart omdat Kees daar profijt van had om de slijmen los te krijgen. Volgens de revalidatie arts heeft het waarschijnlijk geen zin omdat ik de slijmen uit de longen toch niet ophoesten kan.
Vannacht kwam de sondevoeding in mijn slaap omhoog en verslikte ik me erin. Weghoesten kan ik het niet, wachten op. . .
De opname wordt meestal snel geregeld Eagle John ik hoop dat het je toch iets gaat meevallen.
En dat je straks weer heerlijk een film uit kan zien!