AD-matrassen
Hoi Bart,Het kan nog erger: met een vrijbrief van de revalidatie arts heb ik 6 maanden op een luchtwissel matras geslapen, omdat ik daar nog op kon draaien zonder decubitus te krijgen (op een AD schuimmatras kan ik niet draaien, daar zak ik in!).
Na 6 maanden bestel ik een eigen luchtwissel matras bij de firma Ligtvoet. Bellen ze me op: "heb ik decubitus?"
[list:3rr9v8vc]
[*:3rr9v8vc]"Nee natuurlijk niet, ik slaap al6 maanden op een ANTI decubitus matras!" "Zonder decubitus mogen wij geen AD matras leveren, tot ziens!" [/*:m:3rr9v8vc]
[*:3rr9v8vc]"Maar ik heb een dwingend advies van de arts voor een luchtwissel matras!" "Niks mee te maken, nogmaals: hebt u decubitus?"[/*:m:3rr9v8vc]
[*:3rr9v8vc] [ een heftige discussie volgt ][/*:m:3rr9v8vc]
[*:3rr9v8vc] "Dus ter preventie en slaapcomfort ..." "Nee meneer, ter preventie leveren wij niet en dat u zonder niet kunt slapen of een nachtzuster nodig hebt om u te draaien is géén argument volgens de zorgverzekeraar."[/*:m:3rr9v8vc][/list:u:3rr9v8vc]
Reageerde mijn revalidatie, en na een paar keer "schandalig" te hebben gemaild valt de discussie dood. En ik heb eerlijk gezegd ook geen tijd voor een slepende discussie!
Tegen de regels jn gaat het leenmatras mee naar Polen (tegen een 'boete' van 32/week), ik moet ergens op slapen! Mijn vrouw (thuis) struint intussen het Internet af naar een matras om te kopen, maar met prijzen van rond de 5000 is dat geen optie. Dan maar met Polen gebeld en mijn schoonmoeder naar de zorgwinkel daar gestuurd:
Een uur later komt ze bij me langs met een luchtwissel dekmatras met compressor voor ...120Z?! (40-45!)
Weer thuis het leenmatras ingeleverd en ik slaap nu op mijn eigen luchtwissel matras. Niet dezelfde kwaliteit als het leenmatras, maar afdoende.
Zorgverzekeraars: waar zijn jullie in godsnaam mee bezig??
Groetjes,
Dick