Re: Betrokkenheid (ex) werkgever
ik heb in vorige berichtjes al door laten schemeren hoe mijn werkgever tegenover mij stond, niet dus
Ik heb al veel meegemaakt, meestal weet ik de mensen om mij heen wel redelijk in te schatten, maar wat mijn laatste werkgever mij flikte had ik dus nooit verwacht. ik denk dat niemand dat verwacht.
Na een lange periode van 11 jaar bij een werkgever te hebben gewerkt als Chauffeur kwam ik en nog wat collega`s in 2009 zonder werk te zitten door reorganisatie binnen het bedrijf. ik werkte daar met plezier en mijn ziek meldingen of afwezigheid kon je op 1 hand tellen.
daarna wat losse banen via uitzendbureaus gehad tot ik begin vorig jaar werd benaderd door een vervoersbedrijf wat hoofdzakelijk zorgvervoer en taxi doet. ook dit werk ging via een uitzendbureau maar wel eentje speciaal voor de zorg met een belofte dat ik na mijn contract verlengingen gewoon in vaste dienst zou komen bij het vervoersbedrijf. ook het vervoersbedrijf zetten dat vast op papier. mijn werk bestond uit het chauffeerde op een vaste route passagiersbus van de Qbuzz. dus met Halte stops. en tussendoor vaak avond ritjes op de taxi.
Volgens hun eigen zeggen waren ze meer dan dik tevreden over mij en mijn contract werd dan ook na 6 maanden onmiddellijk verlengt. 1 maand na de verlenging (24-02-2012) kreeg ik de diagnose ALS en toen ik dat per email melde aan mijn werkgever kreeg ik 2 dagen later een brief in me gang dat per direct mijn contract is beëindigt. jammer dat ik net daarvoor een email had gestuurd dat ik gewoon mocht werken van de dokter.
Ik heb nooit meer wat van ze gehoord. wel van een paar directe collega`s.
En let wel! dit is een bedrijf wat een gigantische wagenpark heeft voor zorgvervoer en die ik ook iedere keer ziet staan bij het ziekenhuis.
Van mijn oude werkgever heb ik tenminste nog wat emailtjes gehad.
Groetjes, Peet.