Neater Eater Eethulp
Afgelopen donderdag heb ik een proefplaatsing gekregen van de Neater Eater eetmachine. Voor mij was mede van belang dat deze ook vloeistoffen kon verwerken zoals soep en yoghurt. De proef met de yoghurt dat ging goed al bleef er wel veel achter op het bord wat niet weg geschept kon worden door de beperkingen van het apparaat.Vertrouwen dat het met de rest wel goed zou komen hebben ze het apparaat achtergelaten en heb ik inmiddels verschillende maaltijden kunnen proberen echter helaas bevalt het apparaat niet.
Het probleem is dat het apparaat het voedsel niet goed opschept dan wel over de rand van het bord duwt of op mijn schoot gooit. Dit komt onder andere doordat het apparaat te weinig kracht heeft om de lepel of vork onder het voedsel te duwen. Vanaf de beginpositie op het bord wil de lepel of vork naar de rand van het bord schuiven om het voedsel op te scheppen maar loopt uiteindelijk vast tegen het voedsel aan waardoor er weinig tot niets op de lepel ligt. Op momenten dat de lepel wel een volle schep met voedsel heeft weten te bemachtigen komt door de opgebouwde spanning de lepel soms plotseling los en schiet dan omhoog waardoor soms voedsel over de rand of op mijn schoot wordt geworpen.
Wij hebben dit uitgetest met verschillende gerechten waaronder lasagne in kleine stukjes gesneden, maar ook macaroni welke vrij los van structuur was en dus makkelijk verwerkt zou moeten kunnen worden. Ook met losse, in kleine stukjes gesneden, aardappels en fijngesneden bietjes trad hetzelfde probleem op.
Ik heb dus de leverancier nu de opdracht gegeven om het apparaat zodanig in orde te maken dat het werkt (want het was een gebruikt exemplaar) dan wel dat ze hem weer komen ophalen want zo heb ik er dus niks aan.