Beenspalken
Afgelopen donderdag was ik bij revalidatiecentrum 'de Hoogstraat' in Utrecht.Ik had een afspraak bij mijn fysiotherapeut omdat ik steeds slechter ging lopen de afgelopen maanden.
De therapeut kwam met beenspalken aan en op het moment dat ik deze aantrok en er m'n eerste stappen mee ging zetten sprongen de tranen in m'n ogen.
Ik had namelijk nooit verwacht dat het lopen hiermee zo goed zou gaan.
Was ik de afgelopen maanden zo aan het tobben met uit balans raken en behoorlijke harde valpartijen met een aantal gekneusde ribben als gevolg.
Nu sta ik sinds maanden weer stevig op mijn benen en wandel ik weer als een kievit.
Ik snap dat dit tijdelijk zal zijn maar ik geniet er wel van.
Vanmiddag 5 kilometer door het bos gelopen met m'n vriendin en dochter , heerlijk
Ook aflopende schuine stoepen zijn nu geen probleem meer en m'n hele lichaamshouding is behoorlijk verbeterd. (niet meer voorover hangen met zware armen maar rechtop, schouders naar achter en met lopen doen m'n armen nu ook weer mee)
Ik kan deze spalken echt iedereen (die bij beginnende problemen met lopen of uit balans raken hebben) aanraden.
Het gaat om deze;
Eigenlijk had ik deze al veel eerder moeten aanvragen, maar dat komt misschien door mijn stronteigenwijze karakter
Groet,
Philippe